Balandžio 26 – 28 dienomis vyko jau antrasis progresyvių mokinių forumas, kurio metu moksleiviai iš visos Lietuvos diskutavo ir dalinosi idėjomis. Kartu susirinkę moksleiviai ieškojo būdų, kurie prisidėtų prie jiems opių problemų sprendimo: jaunimo užimtumo stokos regionuose, sunkumų įsiliejant į darbo rinką, neformalaus ugdymo trūkumo, lytinio švietimo ir pilietiškumo pamokų kokybės. Tris dienas moksleiviai dalinosi patirtimis iš savo mokyklų, ieškojo bendrų sąlyčio taškų ir ruošė veiksmų planą – konkrečius etapus, kuriuos galėtų įgyvendinti patys.

DSC_2343„Esu labai laiminga, kad renginys praėjo sklandžiai. Kalbant apie savo asmeninę patirtį, galiu pasakyti, jog būtent šis renginys man padėjo suprasti, ko noriu siekti ateityje“ komentavo forumo organizatorė Deimilė Jaselskytė.

Vienas iš esminių šių metų progresyvių moksleivių LAB forumo aspektų – nevyriausybinės organizacijos. Moksleiviai turėjo galimybę susipažinti su jų veiklos principais ir išgirsti jau ne vienerius metus savanoriaujančių jaunuolių patirtį. Manome, jog savanorystė ugdo asmenybę, plečia jauno žmogaus akiratį ir leidžia jam pažinti save. Forumo metu moksleiviai patys išbandė save kuriant nevyriausybinę organizaciją – tokią, kokios, pasak jų, labiausiai trūksta jaunimui. Forumo dalyviai visą savaitgalį dirbo grupėse, diskutuodami apie jiems rūpimas problemas, ieškodami joms sprendimo būdų, taip pat konsultuodamiesi su patyrusiais specialistais bendradarbiavimo su kitomis organizacijomis, komunikacijos, narių pritraukimo ir kitais klausimais. Renginio pabaigoje pristatytos idėjos jau buvo aiškiai suformuluotos, pagal paruoštą veiksmų strategiją moksleiviai ruošiasi planus įgyvendinti savo miestuose.

DSC_2650Lietuvos Socialdemokratinio jaunimo sąjungos pirmininkas Vaidas Rusys džiaugiasi mokinių aktyvumu ir sako: „Tris dienas mokinių LAB praleidęs jaunimas išėjo su aiškia savo veiklos programa. Buvo iškeltos plastiko ir ekologijos problemos, lytinio švietimo ir pilietinio ugdymo pamokų turinio problemos ir jų sprendimo būdai. Moksleivių LAB dar kartą įrodė, jog jauni žmonės yra pasiruošę prisiimti atsakomybę už savo bendruomenes ir gali pasiūlyti konkrečius problemų sprendimo būdus“.

Dar viena renginio tema – žiniasklaida ir jos laisvės suvaržymas. Apie Lietuvos žurnalistų padėtį moksleiviai diskutavo su televizijos žurnalistu ir laidų vedėju Dariumi Lukoševičiumi. Jo pristatymo metu jaunuoliai turėjo daug klausimų apie cenzūrą ir laisvės apribojimą, jo formas, gilinosi į tokio suvaržymo pavyzdžius ne tik Lietuvoje, bet ir Vakarų žiniasklaidoje. Pašnekovas dalinosi savo mintimis apie politikos ir medijų santykį, kvietė mąstyti kritiškai ir nepasitikėti pirmu pamatytu šaltiniu. Šis pokalbis padėjo moksleiviams suprasti, koks svarbus yra žiniasklaidos vaidmuo formuojant jų pasaulio suvokimą, ir kaip medijos gali prisidėti prie jaunimo problemų sprendimo.

DSC_2237„Buvo gera matyti tiek daug socialiai atsakingų, motyvuotų ir norinčių tobulėti moksleivių. Manau, jog šie moksleiviai taps savo miestų šviesuliais, kurie savo užsidegimą perduos ir kitiems mokiniams. Tikiuosi, kad tai nebuvo paskutinis kartas, kai matėmės ir dar tikrai susitiksim ateinančiuose moksleivių LAB!“ renginiu džiaugiasi organizatorius Visvaldas Vaičiulis.

Progresyvių moksleivių LAB forumas yra svarbi platforma moksleiviams dalintis ir pasisemti idėjų, kuriomis gali keisti savo aplinką, ugdyti savo bendruomenę. Renginio dalyvė Akvilė pasakoja: „Kai vienoje vietoje susiburia žmonės su skirtingomis patirtimis, skirtingais tikslais, skirtingomis idėjomis, gebėdami bendrauti ir diskutuoti kartu mes galime išvystyti genialias idėjas, susikoncentruoti į daugumai svarbius tikslus ir kartu kurti geresnę ateitį ne tik sau, bet visiems, kuriems rūpi“. Kita renginio dalyvė Marija dalinosi mintimis apie forumą: „Savaitgalis mokinių LAB forume man buvo įdomi, puiki ir naudinga patirtis. Šis renginys subūrė mokinius iš visos Lietuvos ir tai leido susirasti bendraminčių, su kuriais diskutavome aktualiomis jaunimui temomis“. Planuose – trečiasis moksleivių forumas, dar daugiau bendradarbiavimo su moksleiviais ir jų įgalinimas keisti savo bendruomenes ir jaunimo padėtį Lietuvoje.