Mantas Karanauskas: Būti mokytoju


Prieš aštuonerius metus rugsėjo pirmoji man buvo kitokia. Tuomet pirmąją rudens dieną praleidau ne gimtojoje Šeduvos gimnazijoje, bet tuometiniame Vilniaus pedagoginiame universitete.

Šioje aukštojoje mokykloje studijavau mane sudominusias geografijos studijas, o jas baigęs nedvejodamas nusprendžiau pradėti ieškoti darbo mokykloje.

laikai, kai pedagogines studijas baigę universiteto absolventai gaudavo paskyrimą dirbti vienoje iš šalies mokyklų, – jau gilioje užmarštyje, tad darbo vietos teko ieškotis pačiam. Tada nepadėjo net neaišku kokiu tikslu vis dar egzistuojanti Darbo birža, kuri siūlė padirbėti vienoje iš turizmo agentūrų už 250 litų per mėnesį.

Pamenu, parašiau motyvacinį laišką ir išsiunčiau į visas Vilniaus mokyklas. Iš trijų vaikų ugdymu užsiimančių įstaigų gavai atsakymus. Deja, du iš jų buvo Vilniaus mokyklų direktorių elektroninio pašto atsakikliai, kurie informavo mane, jog šiuo metu mokyklos vadovai atostogauja.

Trečiasis laiškas buvo iš Vilniaus Balsių mokyklos direktorės. Mokyklos vadovė pakvietė atvykti pasikalbėti dėl galimybės padirbėti vieną mėnesį. Mokyklai buvo reikalingas mokytojas trumpam darbo laikui, nes tuometinė geografijos mokytoja buvo stažuotėje užsienyje. Nusprendžiau šį pasiūlymą priimti.

Esu dėkingas likimui už sėkmingai susiklosčiusias aplinkybes ir mokyklos vadovybei už parodytą pasitikėjimą jaunam ir darbo patirties neturinčiam mokytojui. Šiuo metu dirbu mėgstamą darbą, kuris suteikia daug džiaugsmo.

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje galima rasti nemažai informacijos, kurioje mokytojai guodžiasi, kad valdžia jų negerbia, o autobusų parko direktorius vairuotojams siūlo atlyginimus, kurie yra beveik dvigubai didesni nei vidutinis mokytojo atlyginimas.

Sutinku, kad pedagogų darbo užmokestis yra pernelyg mažas, o kažkiek geriau gyvena tik tie mokytojai, kurie turi milžinišką darbo krūvį. Jie dirba keliose mokyklose, po darbo dar teikia korepetitoriaus paslaugas ir apie galimybę už tai susimokėti mokesčius valstybei pagalvoja rečiau nei Saulius Skvernelis užsimena apie didesnius pedagogų atlyginimus.

Nors situacija šalies švietimo sistemoje išlieka sudėtinga, privalome rasti jėgų nepasiduoti. Lietuvos mokytojai yra puikūs savo srities specialistai, kurie išugdė daugybę Lietuvą visame pasaulyje garsinančių sportininkų, mokslininkų, medikų.

Neverkšlenkime, siūlykime savo idėjas ir nenustokime tikėti, kad ateis laikas, kada Europos valstybės lygiuosis į sėkmingą mūsų šalies švietimo sistemą, o mokytojo specialybė taps patrauklia ir gerai apmokama.

Mantas KARANAUSKAS
LSDJS Vilniaus miesto skyriaus narys
Balsių progimnazijos geografijos mokytojas